söndag 1 november 2009

Tro

Vissa människor köper trislotter och lägger dem i plånboken ett par veckor, går omkring och hoppas man har en högvinst, man känner sig helt enkelt rikare än vad man är. Jag gör samma sak fast med mina prylar jag handlar på loppis. För tre år sedan blev jag jätte kär i denna tavla och betalade 25 kr för den. Nu går jag omkring och tror att den är värd MASSOR med pengar, vet inte varför. Jag skulle aldrig vilja kolla upp det, jag gillar att leva i min egen tro och den behöver aldrig bli verklighet.

Jag gissar att det är så det funkar med religion och tro. Har aldrig riktigt förstått mig på det men i dag 31 år gammal börjar jag vara ganska nyfiken på tro, hur man bara kan tro på något som inte går att bevisa och hur det inte verkar spela någon roll för den troende. Det verkar som jag gillar att tro....... häftigt & skumt! Vad tror ni?


3 kommentarer:

  1. I år kommer julafton handla om helt andra saker för dig yster.. Jaaja bra att tro.. eller?.. Kram på dig / Bror

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har Thsea, i love it! Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att du börjar tro..tycker att du ska maila och berätta det för prellen som vigde er :) hihi High-five till The Great One-who ever she or he is!!

    SvaraRadera